Od subskrybenta do klienta
Skoro wiemy już, jakie komunikaty możemy wysyłać do subskrybentów push, warto napisać kilka słów właśnie o nich – o odbiorcach naszej komunikacji.
Powiadomienia push oparte są na zgodzie – to oznacza, że użytkownik nie otrzyma notyfikacji, o ile sam nie zapisze się na subskrypcję push. Dokonać tego można jednym kliknięciem w formularzu, który wyświetla się na stronie lub w aplikacji. Nie jest wymagane podawanie żadnych danych kontaktowych.
To oznacza, że odbiorcy powiadomień push mogą cieszyć się anonimowością. Narzędzie do wysyłki wiadomości nie zbiera danych osobowych (imię, nazwisko, adresy email itp.), rejestruje jedynie aktywność w samym sklepie i na tej podstawie dopasowuje osobę do segmentów oraz scenariuszy automation.
Wyjątek stanowią tutaj powiadomienia transakcyjne, które wymagają powiązania danych subskrybenta z informacjami z systemów CRM sklepu. To pozwala na wgląd w przebieg transakcji oraz poszerzenie komunikacji.
Twórz powiadomienia push, które sprzedają
Powiadomienia push są coraz popularniejszym kanałem komunikacji – to widać zwłaszcza na naszych smartfonach, gdzie aplikacje cały czas zapraszają nas do powrotu i podjęcia określonych akcji. Jak wybić się na tle konkurencji i nie dać o sobie zapomnieć – a przez to upewnić się, że klienci wrócą do nas na kolejne zakupy?
- Opieraj komunikację na personalizacji.
Stosuj kampanie masowe tylko w ograniczonym zakresie, kiedy naprawdę chcesz pokazać się całemu gronu subskrybentów. W PushPushGo zalecamy wysłanie czterech kampanii masowych w miesiącu – reszta komunikacji powinna być prowadzona za pośrednictwem kampanii targetowanych oraz scenariuszy automation.
- Opracuj kalendarz wysyłek na wszystkich kanałach (omnichannel).
Nie ograniczaj swojej strategii do jednego kanału – połącz wysyłki push z kampaniami w mediach społecznościowych i newsletterami. Nie wysyłaj wszystkich wiadomości w tym samym momencie – w ten sposób łatwo zaspamować adresatów i sprawić, że poszczególne kanały będą nawzajem kanibalizować swoje wyniki.
- Upewnij się, że udostępniasz wartościowe treści.
Stara dobra zasada copywritingu głosi, że warto publikować tylko takie materiały, które sam (sama) chciałbyś (chciałabyś) przeczytać. Zadbaj o wygląd powiadomienia – dodaj zdjęcie polecanego produktu lub grafikę z chwytliwym hasłem (informacje o darmowej dostawie, łatwych zwrotach lub o mocnej obniżce ceny będą idealne). Upewnij się też, że w wiadomości podlinkowana jest strona, do której chcesz przekierować subskrybenta. Jeśli po kliknięciu w zdjęcie uroczej sukienki trafi na stronę główną, raczej nie będzie tracić czasu na samodzielne szukanie tego produktu.
- Postaw na CTA
Powiadomienia push są krótkie – musisz ubrać swój komunikat w jak najmniejszą liczbę znaków. Zwracaj się do swoich subskrybentów w pierwszej osobie – to przyciąga wzrok. Pamiętaj o słowach-wytrychach: “Promocja”, “Wyprzedaż” czy “Oferta specjalna” zawsze przyciągają wzrok. Postaw na budowanie poczucia nagłości (“Tylko dziś”, “Oferta ograniczona czasowo”, “Kto pierwszy, ten lepszy”). Możesz również spróbować humoru, o ile lżejszy ton pasuje do wizerunku Twojej marki.
Podsumowanie
Powiadomienia push pomagają zwiększyć retencję na stronę lub do aplikacji, budować lojalność klientów i podnosić sprzedaż poprzez ponowne zaangażowanie powracających użytkowników. To tanie i sprawdzone narzędzie można z łatwością dopasować do konkretnych wymagań w różnych gałęziach biznesu poprzez odpowiednie dopasowanie częstotliwości wysyłek, opcji personalizacji oraz treści.
Oczywiście opracowanie perfekcyjnej strategii wymaga testowania i sprawdzania dostępnych możliwości, a także reagowania na bieżąco na wyniki prowadzonych kampanii. Przykłady klientów PushPushGo pokazują jednak, że już po pierwszym miesiącu działania powiadomienia web push przyczyniły się do wzrostu przychodów w sklepie online.